Tuesday, May 19, 2009

Aktiviti Puteri Pada Hari Jururawat.


Suasana meriah ketika sambutan Hari Jururawat di Hospital Sultan Abdul Halim di sini membuktikan perkhidmatan dan pengorbanan kumpulan penjawat awam itu sememangnya sentiasa dihargai oleh masyarakat.

Penyelia Jururawat HSAH, Siti Asa Abdullah berkata, inisiatif Puteri UMNO Bahagian Sungai Petani untuk meraikan jururawat HSAH sempena sambutan Hari Jururawat sememangnya amat dihargai.

Menurutnya, pihaknya sama sekali tidak menyangka kunjungan Puteri ke HSAH untuk meraikan wanita yang menanti saat kelahiran bayi mereka di situ sempena Hari Ibu adalah juga untuk bersama meraikan Hari Jururawat.

“Kami mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan kepada Puteri UMNO yang sudi merangka majlis meraikan Hari Jururawat di Wad Bersalin ini dengan membawa kek, pulut kuning dan sebagainya kepada jururawat dan diraikan secara bersama dengan ahli-ahli Puteri.

“Selain itu, kemeriahan majlis yang diadakan amat terasa walaupun cuma sederhana dan sekali gus membakar semangat jururawat di sini untuk menunaikan tanggungjawab dan perkhidmatan dengan lebih baik,” katanya.

Hadir sama ialah Naib Ketua Pergerakan Puteri UMNO, Shahanim Mohd Yusuff.

Shahanim berkata, majlis yang diadakan itu adalah bersempena sambutan Hari Jururawat yang diraikan pada 12 Mei setiap tahun,

Katanya, Puteri mengambil inisiatif sempena lawatan mereka ke Wad Bersalin HSAH untuk meraikan Hari Ibu dan Hari Jururawat secara serentak.

“Ini sebagai tanda Puteri UMNO Bahagian Sungai Petani menghargai dan mengenang jasa dan khidmat bakti jururawat yang sentiasa berkorban dan berusaha dalam merawat pesakit yang bermacam-macam kerenah," katanya.

sumber : Sinar Harian...Click

1 comment:

  1. SALAM...PUTERI,
    MOHON IZIN UNTUK LINK BLOG NI DENGAN BLOG SAYA...TERIMAKASIH.

    "Hidup UMNO,Hidup Melayu"

    ReplyDelete