Monday, May 4, 2009

Kelahiran Puteri Bangsa ku demi Puteri-Puteri di Utara!

Hari ini, pada tarikh 4hb. April 2009, bersamaan dengan 9 Jamadilawal 1430 tahun hijrah, maka lahirlah blog perjuangan Islam, bangsa Melayu dan Tanahair ku ini. Ketika UMNO sedang berada di pasca peralihan kuasa, di saat UMNO dilanda satu demi satu perubahan revolusi politik, blog ini lahir untuk memberikan sumbangan kepada perjuangan UMNO.

Sebagai salah satu sayap UMNO yang terpenting, blog Puteri Bangsaku ini memberikan satu nafas baru bagi Pergerakan Puteri UMNO Malaysia, khususnya di "wilayah utara" semenanjung tanahair di dalam perjuangan mendaulatkan Islam, Melayu dan Malaysia di dalam konteks kaca pemikiran Puteri-Puteri UMNO Malaysia.

Di fikirkan blog ini akan memberikan informasi terkini tentang Puteri di wilayah utara seperti :
  • Aktiviti-aktiviti terkini.
  • Laporan-laporan tentang program-program Puteri Utara.
  • Informasi tentang dakyah-dakyah batil pihak pembangkang.
  • Mengeratkan perpaduan dikalangan Puteri-Puteri Wilayah Utara.
  • Menyampaikan berita-berita dan hal ehwal isu semasa.
  • Menjalin silaturrahim sesama Puteri di utara dan masyarakat.
  • Menyediakan kepelbagaian informasi seperti teknologi, pertanian, perniagaan, ICT, peluang pekerjaan, latihan-latihan kemahiran dan sebagainya.
  • Memberikan pengisian kepada Puteri tentang Islam secara fundemantel, kerohanian, spiritual bersesuaian dengan peredaran zaman secara praktikal dan wasatiah.
  • Dan lain-lain lagi...

Semoga dengan kelahiran blog ini, kita semua boleh memperbaiki diri kita sesama puteri, bermuhasabah diri, mempertahankan kehormatan diri sebagai pejuang UMNO dan dasar tulennya, menafikan dakyah dan fitnah pembangkang yang merosakkan, menyerang musuh-musuh Islam, Bangsa dan Tanahair sama ada yang zahir ataupun "yang tersembunyi didalam selimut", dan yang paling penting...memartabatkan pengisian jiwa rohani dan jasmani didalam perjuangan yang tidak akan selesai selagi nyawa di kandung badan...

Marilah puteri-puteri bangsaku...kita bersatu hati disaat kita baru sahaja pulih dari Tsunami politik tanahair. Kita bangun berpadu tenaga, keringat dan pengorbanan uttuk melahirkan generasi "Islam UMNO madani" yang seiring dengan zaman. Kita buangkan yang keruh yang telah terjadi diantara kita...dan kita ambil yang jernih yang melambangkan keikhlasan sesama kita demi perjuangan! Kita harungi bersama kepayahan dan kegembiraan, airmata dan senda tawa...kita atur kembali barisan serikandi utara agar disegani kawan dan lawan...kita maafkanlah segala kekhilafan yang melanda sesama kita...kita hanya manusia biasa yang tidak dapat lari dari segalanya.

Jujurlah kita pada perjuangan! Ikhlaslah kita pada kesepakatan! Kukuhlah kita didalam mengejar matlamat Puteri UMNO zaman berzaman! Jitulah kita mempertahankan Islam menangkis cabaran! Peliharalah martabat kehormatan bila Puteri UMNO di mata rakyat yang dahaga perubahan!

Allahuakbar! Allah itu sememangnya Maha Besar, Maha A'zim dan Maha Agung! Bangunlah semua Puteri Bangsa ku di utara! Kita bersatu demi "Alif, Ba dan Ta"!

Wallahua'lam bis sawaab...

No comments:

Post a Comment