Tuesday, May 26, 2009

Bakti Naib Ketua Puteri Malaysia Kepada Anak-Anak Kedah.


Assalamualaikum...
Nampaknya Naib Ketua Pergerakan Puteri UMNO Malaysia telah mendahului Kerajaan PAS Negeri Kedah dalam memberikan sumbangan kepada anak-anak Kedah yang berjaya melanjutkan pelajaran ke peringkat Universiti. Naib Ketua Pergerakan Puteri UMNO Malaysia akan mengadakan program khidmat masyarakat anjuran Puteri UMNO pada minggu ini. Berikut adalah butiran program tersebut :

Program : Budi Di Semai, Bakti Di Tuai.
Lokasi : Dewan Rantau Panjang, Kota Kuala Muda.
Tarikh : 29hb. Mei 2009 (Jumaat)
Masa : 4.00 petang.
Menurut Pn. Shahanim, program tersebut dianjurkan setelah melihat "anak-anak Kedah" yang dapat melanjutkan pelajaran ke peringkat universiti "terbiar" setelah mendapat "janji kosong" dari pihak Kerajaan PAS Kedah. Kerajaan PAS Kedah sebelum ini pernah memuatkan janji manifesto pilihanraya yang lalu bahawa mereka akan memberikan "imbuhan" kepada setiap anak Kedah yang melanjutkan pelajaran ke peringkat universiti. Namun, janji manifesto itu hanyalah omongan semata-mata untuk mengaburi minda rakyat.

Naib Ketua Pergerakan Puteri UMNO Malaysia itu akan menyampaikan sumbangan berbentuk wang tunai sebanyak RM100 dan sebuah kamus untuk kegunaan mereka apabila di kampus kelak. Walaupun sumbangannya hanyalah "sedikit", tetapi "isi"nya amat bermakna kepada 200 "anak-anak" yang terpilih dari serata Kedah Jelapang Padi ini.

Harapan Pn. Shahanim dan Puteri UMNO Malaysia, agar "anak-anak" Kedah ini akan bersungguh-sungguh dalam menimba ilmu di "menara gading" dan menjadi manusia yang berilmu pada masa akan datang. Selain itu, beliau juga berharap agar "anak-anak Kedah" ini akan pulang berbakti di negeri Kedah, negeri kelahiran mereka, dengan tulus ikhlas dan berdedikasi. Selain bertujuan untuk menaikkan semangat "anak-anak" Kedah ini, Pn. Shahanim juga berharap agar sumbangan ini menjadi satu anjakan kepada "anak-anak" Kedah yang masih dibangku sekolah untuk lebih gigih menimba ilmu sehingga mencapai tahap tertinggi di universiti-universiti tempatan mahupun di luar negara.

Berdoalah agar keikhlasan Puteri UMNO ini tidak disalah anggap oleh sesetengah pihak. Ikhlas demi rakyat adalah tanggungjawab bersama!

Wallahua'alam bis sowab...

2 comments:

  1. duit lebih masa jadi pembantu peribadi Tok Deq kot...hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
      dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
      beri 4 angka [2825] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
      dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
      ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
      allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
      kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
      sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
      yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
      insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 750 JUTA , wassalam.















      Delete